Jak na ranní cvičení

Je to pro vás děsná představa, ráno brzy vstát a cvičit? Říkáte si – na co, stejně se proběhnu na tramvaj a pak výšlap do čtvrtého patra a máte tělocviku až-až, protože pak jste stejně celí unavení a vše vás bolí? A to je právě ono – protože se ráno neprotáhnete, i při sebemenší fyzické námaze tak mordujete vlastní tělo.

Navíc, není nutné ráno vstávat o tolik déle. Postačí si budík nastavit o deset až patnáct minut dříve a pak také dbát jeho pokynů, tudíž při jeho zazvonění i vstát a neležet, jak jen to půjde dlouho. Dost lidí to tak dělá, pak nic nestíhají, ani pořádnou snídani a jen tak-tak, že nepřijdou pozdě. Takto jsou pak celé dopoledne téměř nepoužitelní a jejich práce není proto ani tak výtečná. Přitom postačí vše si ráno rozvrhnout a nezapomenout na důležité protažení.

Nepleťte si, prosím, nějaké vrcholové sportování a příjemné protažení po ránu. Jde o dvě odlišné záležitosti. Při letmém protažení jde o to, aby se vám tělo dobře nastartovalo, a snáze jste tak překonávali překážky. Třeba zmínění schody. V žádném případě vám takové protažení nesmí působit nesnesitelnou bolest, týrat vás a tak podobně. A vždy pamatujte, že s nikým nezávodíte, jde jen o vás a vaše tělo. Když tak budete činit každý den ve stejnou dobu a pak ještě přidáte vydatnou a i zdravou snídani, pak si budete moci jen gratulovat. Budete se cítit mnohem lépe a bude to znát i na vašem výkonu v zaměstnání.

Cviky na hlavu

Je na vás, jaké protažení zvolíte. Hlavně vždy pamatujte na to, že postupujete směrem od shora dolů. Takže první na řadu přijde oblast hlavy a krku. Otáčejte ze strany na stranu, asi tak pětkrát, poté je dobré hlavou kroužit v jednom směru a pak také v druhém. Pamatujte, že s nikým nezávodíte a děláte to jen pro sebe. Proto raději pomalu a pořádně, než ve sprinterském tempu.

Cviky na ruce

Jsou na mysli celé horní končetiny, takže se zde zaměřte na ramena, lokty, zápěstí i prsty. Kroužit v ramenou, celými končetinami, tak v loktech a i zápěstím. Vše opakujte pětkrát a nakonec procvičte i prsty tak, že budete dělat, jako byste mačkali vařené brambory.

Cviky na  břicho

Hledáte cviky na břicho? Břišní svaly jsou neméně důležité. Jak při chůzi, tak i sezení. Proto se mírně rozestupte, ruce dejte v bok a vytáčejte trup nejprve na jednu, potom i na druhou stranu a vždy opět pětkrát. Ve stejném počtu se také předkloňte a znovu narovnejte a břišní oblast lze zakončit pěti nefalšovanými sklapovačkami.

Cviky na  nohy

Jakmile jste po protažení břišních svalů zůstali na zemi, ještě nikam nevstávejte. Nutno podotknout, že cvičení musí probíhat na dece, či karimatce, ne studené zemi, to si pak přivodíte ještě další potíže. Ležíte na podložce, na zádech. Nohy mírně pokrčíte a také mírně roztáhnete. Zapřete se jimi a držte jakoby tělo ve vzduchu. Opakujte pětkrát, pak vstaňte a udělejte pět dřepů. Chvíli stůjte na jedné, pak na druhé noze.

Celkové protažení

Nakonec následuje celkové protažení. Snažte se jakoby dotknout se stropu a přitom pořád stát na zemi, zkrátka šponovat se. Nezapomínejte u všech cviků hlavně pořádně dýchat, to by mělo být provedeno i na závěr – dechové cvičení.

Mimo správné dýchání a provádění řádně všech cviků, mějte neustále v hlavě, že to děláte jen pro sebe a nemusíte s nikým závodit. A také není nutné cvičit všechny cviky, ale vybrat si jen některé, případně si podle svého uvážení zvolit jiné.

Takové to protažení po ránu způsobí nejen lepší celkovou vitalitu, ale i náladu. Hned se budete cítit plni síly a chtít překonávat i ty nejtěžší překážky. Práce vám půjde od ruky a budete plni optimismu. A přitom je to tak jednoduché – každé ráno se po probuzení příjemné protáhnout.



Sponzorované odkazy
V kategorii: Krása, Zdraví Tags: , , , , ,

Mohlo by Vás zajímat:

Jak zvládat stres Jak zvládat stres
Objevte cvičení pilates Objevte cvičení pilates
Guarana a vliv na hubnutí Guarana a vliv na hubnutí
Hubnutí s Pu-erh čajem Hubnutí s Pu-erh čajem

Komentáře k článku "Jak na ranní cvičení"

Přidat komentář

Odeslat komentář

© 2018 ExtraŽivot.cz. Všechna práva vyhrazena. Šíření jakéhokoliv obsahu bez povolení je zakázáno. XHTML / CSS Valid.
Design Theme Junkie.