Jak začít s cvičením na Power Plate

Jestli se nikdy nevěnovali žádné sportovní aktivitě a chcete konečně pro svoje tělo něco udělat, je pro vás Power Plate tou pravou volbou. Cvičení na tomto přístroji je vhodné i pro osoby, které se celý život vyhýbaly fitness centru jako čert kříži.

Začátky na Power Plate

První postavení na Power Plate

Ještě před samotným stoupnutím na plošinu Power Platu je dobré přizvat si na pomoc trenéra. Cvičení je sice jednoduché, ale aby bylo efektivní, musíte vědět, co je dobré právě pro vás. Na Power Platu se vždy musíte postavit do té správné pozice, podle toho, jakou partii chcete posilovat. Instruktor vám vždy doporučí ty pravé pro vás a nejprve si je nacvičíte mimo stroj. Poté už můžete jít na to. Zapnete si přiměřenou hodnotu vibrací a zaujmete pozici, podle toho, jakou svalovou skupinu chcete zapojit do akce. Každá pozice by měla trvat asi třicet vteřin. Vibrace pro úplného začátečníka bývají třicet vibrací za vteřinu, přičemž si můžete jejich hodnotu postupně zvyšovat. V rámci prvního tréninku byste se ale nikdy neměli dostat přes padesát vibrací za vteřinu. Nikdy si nedávejte příliš vibrací hned napoprvé! Vaše svaly si nejprve musejí zvykat. Začátečníkům se doporučuje cvičit devět minut, a poté se uvolnit devíti minutami masáže a protahování. I u nich začněte nejprve s nízkým počtem vibrací.

Správný postoj

Abyste působili na ty správné svalové skupiny a formovali si svoji problémovou partii, je třeba zaujmout vždy ten správný postoj. Ten dobře poznáte podle vnějšího tlaku, kterému jsou dané svaly vystavené.

Nepřepínejte se

Častou začátečnickou chybou je snaha jet hned od začátku naplno. Pokud jste se ale kolik let nehýbali, je tato taktika naprosto nesmyslná. U Power Platu, stejně jako u ostatních typů cvičení, platí, že méně je více. Vaše tělo mnohem víc ocení kratší dobře provedený trénink, než dlouhou dobu špatně prováděných cviků, po kterých se ještě týden budete cítit jako přejetí parním válcem. Na Power Platu se doporučuje strávit asi půl hodiny čistého času.

Čtyři části cvičení

Aby bylo cvičení na Power Platu co nejúčinnější, je třeba rozdělit ho do čtyř částí. Každá má svůj význam pro tělo a je potřeba ani jednu nevynechat. Nikdy hned nezačněte se samotným cvičením. Vaše svaly by vám rozhodně nepoděkovaly.

1. Protažení

Každé cvičení je třeba bez výjimky začínat pečlivým protažením. Bohužel spousta lidí protažení vynechává, a pak se diví, že jejich svaly nemají takový rozsah a několik dnů po tréninku bolí. Díky strečinku se svaly důkladně prokrví, čímž se připraví na zátěž. Také si rozhýbete ztuhlé klouby.

2. Rovnováha

Druhou část tvoří několik cviků, které mají za úkol zlepšit rovnováhu a koordinaci pohybů. Tato část prospěje hlavně lidem, kteří mají problémy se špatným držením těla kvůli sedavému způsobu života.

3. Hlavní část tréninku

Poté už si můžete s pomocí Power Platu posilovat zvolené svalové skupiny. Začátečníkům postačí pracovat s vahou vlastního těla, pokročilejší cvičenci si zvyšují zátěž za pomoci různého náčiní (činky, medicinbal,…).

4. Relaxování

Po hlavní části přichází na řadu relaxace. Na Power Platu si nastavíte masážní program a necháte se hýčkat příjemnými vibracemi. V této části bojujete s celulitidou díky prokrvování vaší pokožky.

Pitný režim je základ!

Po celou dobu cvičení na Power Platu doplňujte vašemu tělu hodně tekutin! Vaše svaly se kvůli podnětům, které jim dávají vibrace stroje, pohybují až 30x rychleji, proto potřebují dostatek tekutin. Nikdy nezanedbávejte pitný režim a dopřejte svému tělo to, co si žádá.



Sponzorované odkazy
V kategorii: Volný čas, Zdraví Tags: , ,

Mohlo by Vás zajímat:

Objevte cvičení pilates Objevte cvičení pilates
Guarana a vliv na hubnutí Guarana a vliv na hubnutí
Hubnutí s Pu-erh čajem Hubnutí s Pu-erh čajem
Jak na zrychlení metabolismu Jak na zrychlení metabolismu

Přidat komentář

Odeslat komentář

© 2018 ExtraŽivot.cz. Všechna práva vyhrazena. Šíření jakéhokoliv obsahu bez povolení je zakázáno. XHTML / CSS Valid.
Design Theme Junkie.