Parfémy Moshino – šílený kloboučník a jeho rozpustilé vůně

Zakladatel italské značky Moschino, Franco Moschino, byl vším, jenom ne klasickým případem do sebe zahleděného návrháře, kterému se z úspěchu zamotá hlava, a který proto zaměňuje své snobství za provokativnost. Přestože první kolekce, s nimiž zaznamenal okamžitý úspěch prakticky na všech frontách,  jsou dnes již více než třicet let staré, tak z oné hravé rozpustilosti, pro niž se jméno Moschino stalo téměř synonymem, ani dnešní kousky neztratily vůbec nic.

Příběh tohoto „Šíleného kloboučníka“, jak z ní známá přezdívka tohoto tvůrce, již si získal kvůli své ochotě házet shnilá rajčata po významných lidech, kteří okázale odsuzují jeho kolekce, začal roku 1971.   Tehdy ani absence jakéhokoliv formálního vzdělání nemohla přehlušit jeho talent, díky kterému byl zaměstnán jako ilustrátor u slavného Gianniho Versace.

Zde získal první neocenitelné zkušenosti a zároveň se upevnil v přesvědčení, že není nic horšího, než vyčpělé manýry šašků z modního průmyslu, kteří umí pouze  důležitě pochlebovat svým ještě o něco slavnějším kolegům. Roku 1983 proto zakládá svou vlastní značku, původně orientovanou především na džíny a s nimi spojené pojetí módy. V roce 1992 Moschino přichází s jednou z vůbec prvních reklamních kampaní, která si bere na paškál právě praktiky reklamního průmyslu, a varuje před bezmeznou důvěřivostí vůči různým billboardům a televizním spotům, jež se v té době zdá být silnější než kdykoliv před tím.

V posledních letech potom stvrzuje silné postavení, jež si Moschino získalo ve světě exkluzivní módy a parfémů, otevření vlastních značkových obchodů v  jeho  vyhlášených centrech po celém světě: Londýn, Hongkong, Berlín, dva butiky v Moskvě, Osaka, New York,  samozřejmě Paříž nebo Bombaj. To jsou místa,  kde se dnes můžete seznámit s osobitostí parfémů Moschino, u kterých konceptem skrývajícím se za tímto slovem není představa světovlády a bohatství, jak je u nejznámějších značek často zvykem, ale spíše nechuť k příliš vážnému pojetí vůní. Touha experimentovat, rozstříhat dosud nedotknutelná spojení klasických ingrediencí, a spojit je v nových kombinacích, které by konzervativní většině připadala příliš odvážná a možná snad až hříšná.  Tak by se možná dalo nejjednodušeji  shrnout to, co mají všechny parfémy Moschino společné už od roku 1986, kdy se na trhu objevila první vůně této značky.

Vtip a pro ni tolik typické překvapivé hříčky a dvojsmysly se  odráží už v samotných názvech vůní, které jasně ukazují, že nebudou ničím pro zamračené suchary, kterým zpoza arogantního pohledu kouká především vlastní bezradnost. Cheap & Chic Hippy Fizz, UOMO?, Oh! De Moschino, to jsou jména některých nejznámějších a nejoblíbenějších parfémů Moschino, které z této společnosti pomohly vybudovat značku především pro ty, kteří nemají strach o svojí originalitu především proto, že na ní nemyslí od rána, a mají na starosti důležitější věci, než nekonečné pokukování po cizích lidech a hledání jejich chyb.

Dokonale je to patrné například z vůně Moschino Glamour, která představuje jeden z posledních významných úspěchů značky, a který je zároveň dobrým výchozím bodem pro bližší seznámení s vůněmi Moschino. Tato svůdná vůně představená v říjnu roku 2008, za jejíž kouzlo je zodpovědná především organické souznění ovocných šťáv s okvětními lísky bylin, je ukázkovým příkladem parfému s vášnivým srdcem a zároveň taktně neokázalými vrchními vrstvami.  Což je spojení, za  něž ve světě exkluzivních vůní vděčíme právě Francu Moschinovi.

V kategorii: Krása Tags: 

Mohlo by Vás zajímat:

Parfémy Salvador Dali – nesmrtelné vůně Parfémy Salvador Dali – nesmrtelné vůně
Nina Ricci – tvůrce nesmrtelné Lair du Temps Nina Ricci – tvůrce nesmrtelné Lair du Temps
Lanvin Paris – parfémy s nádechem art deco? Lanvin Paris – parfémy s nádechem art deco?
Parfémy Lancome – přes 70 let v branži Parfémy Lancome – přes 70 let v branži

Přidat komentář

Odeslat komentář

© ExtraŽivot.cz. Všechna práva vyhrazena. Šíření jakéhokoliv obsahu bez povolení je zakázáno. XHTML / CSS Valid.
Design Theme Junkie.