Co byste měli pít, pokud držíte dietu?

Existuje nekonečně mnoho odborných i neodborných článků, které nám radí, jakou stravu dodržovat při dietě. Ovšem nesmíme zapomínat ani na pravidla pitného režimu. Stejně jako vhodná či nevhodná strava ovlivňují náš organismus i nápoje, které při dodržování diety konzumujeme. Proto dobře známé poučení:  „Jste to, co jíte“ doplňte o „jste to, co pijete“.

Zkusme si tedy společně rozebrat, co je při redukční dietě povoleno a co zakázáno.

Co zásadně nepít:

  1. Určitě vynechejte průmyslově vyráběné limonády, jako jsou Coca-cola, Kofola, Fanta, Sprite a další jejich napodobeniny. Všechny tyto nápoje obsahují velmi vysoké procento cukru, např. v jedné Coca-cole je na 1 litr obsaženo cca 20 kostek cukru, což je tedy neuvěřitelných 40 kostek v jedné dvoulitrové láhvi. Toto je navíc doplněno dochucovadly, konzervačními látkami, umělými barvivy a aromaty. Jednoduše se dá říct, že slazené limonády jsou nepřítelem nejen pro ty, kteří se snaží držet dietu.
  2. Další energetickou bombou pro organismus, který podstupuje redukční dietu, je alkohol. Málokdo z nás je srozuměn s tím, kolik vlastně kalorií obsahují všechny tyto námi oblíbené nápoje. Např. jeden litr světlého 10° piva nám dodá cca 1 300 kJ. Pivo, které je 12° kolem 1 400 kJ a černé dokonce 2 100 kJ v jednom litru. Takže často prosazovaný názor, že černé pivo je zdravější, není určitě pravdivý. Sami si spočítejte, kolik takových půllitrů vypijete při jednom večerním posezení s přáteli a vynásobte množstvím kalorií.  Také nezapomeňte na občerstvení typu hermelín, utopenec, hamburger nebo chipsy, kterými často posezení u piva doplníte, když vám vyhládne. Neméně kalorický je i tvrdý alkohol, i když nás může mást skutečnost, že jej vypijete méně než piva. Např. whisky obsahuje až 10 000 kJ na jeden litr, sladké kávové nebo vaječné likéry až 12 000 kJ. A toto je už jistě námět k zamyšlení.
  3. Další velkou chybou je slazení čaje a kávy. Konzumujete-li čaj, máme na mysli pravý, tedy zelený, černý nebo jakýkoli jiný z listu čajovníku,  pijte jej pouze v omezeném množství a především bez mléka, smetany a cukru. Kávu si oslaďte raději šlehačkou nebo zmrzlinou. Ale nezapomínejte, že tyto obojí nápoje odvodňují a tak kávu ani čaj nepočítejte do pitného režimu. Spíš naopak, ke každému šálku kávy nebo pravého čaje byste měli vypít navíc sklenici vody. Určitě ale nevypouštějte tyto nápoje zcela, neboť na druhou stranu jsou bohaté na minerály, stopové prvky, antioxidanty a mají detoxikační účinky.

Co určitě pít:

  1. Zásadně čistou a pramenitou vodu. Máme-li přístup, tak ideální je voda přímo z horského pramene. Nic nezkazíte ani vodou z vodovodu, tu však nechejte překapat přes filtr. Dnešní trh již nabízí široké množství cenově dostupných filtračních konvic. Čistá voda by měla představovat hlavní zdroj tekutin pro naše tělo, zbylé nápoje by pak měly být již jen doplňkem.
  2. Balené minerální vody, které můžeme doporučit ihned po vodě z vodovodu, přestože jsou hříchem vůči ekologii. Ovšem jejich účinky jsou také dosti přeceňované. I když dodávají mnoho minerálu, tyto můžeme získat i z potravy a tak jejich konzumaci určitě nepřehánějte, zbytečně byste zatížili organismus. Také se doporučuje minerálky střídat, neboť v každé z nich je obsažen jiný počet minerálů.
  3. Bylinné a ovocné čaje, samozřejmě neslazené.  Ty si můžete dopřát téměř bez omezení, využít můžete i bylinné směsi ovlivňující redukci váhy. Určitě si ale nezapomeňte vždy přečíst příbalové informace a dodržujte jak doporučené množství suchých bylin na jednu dávku tak stejně i maximální počet vypitých šálků na den.
  4. Pu-erh, čínský fermentovaný čaj, je velmi silný a často se podává jako „čaj na hubnutí“.  Je to částečně zavádějící, neboť odvodňuje, nicméně napomáhá urychlování metabolismu a příznivě ovlivňuje zažívání. Tento čaj zvolte při očistných kůrách, neboť je přímo projímavý a tělo se po něm dobře vyprazdňuje.
  5. Šťávy z ovoce. Jsou velmi chutné a bohaté na vitamíny, ovšem je potřeba regulovat množství, neboť jsou rovněž velmi kalorické. Množstvím obsažených kalorií je dokonce můžeme přirovnat k čokoládě, proto doporučujeme vždy ředit vodou.
  6. Zeleninové šťávy. Dodají vašemu tělu množství vitamínů a nejsou tolik kalorické, jako např. ovocné. Vyzkoušejte např. mrkvovou, nebo rajčatovou, budou mít na váš organismus blahodárný účinek.

Mnoho úspěchů ve vašem pitném režimu.

V kategorii: Zajímavosti, Zdraví

Mohlo by Vás zajímat:

Dovolená s dětmi v Resortu Uhorčík *** Dovolená s dětmi v Resortu Uhorčík ***
Krel Central – zelené řešení pro Vaše úspory Krel Central – zelené řešení pro Vaše úspory
Tři důvody, proč navštívit Beskydy Tři důvody, proč navštívit Beskydy
Pro klid duše si pojistěte svůj majetek! Pro klid duše si pojistěte svůj majetek!

Přidat komentář

Odeslat komentář

© 2019 ExtraŽivot.cz. Všechna práva vyhrazena. Šíření jakéhokoliv obsahu bez povolení je zakázáno. XHTML / CSS Valid.
Design Theme Junkie.