Společnost Benetton je široké veřejnosti známa především coby firma stojící za skandálními reklamními kampaněmi, kromě kterých také mimochodem produkuje oblečení v zásadě jednoduchého střihu. To nicméně jakýmsi zázrakem, jehož odér se nad touto značkou vznáší prakticky od jejího začátku, pokaždé předjímá většinu budoucích hlavních trendů v široké oblasti módy určené v podstatě pro všechny věkové kategorie – od kojenců, přes třicátníky, zralé dámy až po řekněme starce nad hrobem.
S podobným ryze „českým“ čtením, kde značku Benetton ztělesňují především billboardy plné propletených těl různých barev kůže a roláků, nicméně na západ od Aše s největší pravděpodobností uspějete jenom málokde. Mezi lépe postavenými obyvateli západní Evropy, stejně jako Zámoří, si totiž tato původně čistě italská značka založená v roce 1965, v posledních dvaceti letech získala slušnou pověst vedle svých oděvních kolekcí zejména jako společnost, která na světový trh pravidelně uvádí inspirativní vůně pro ženy i muže.
První z nich společnost Benetton představila již v roce 1987, šlo o legendární řadu Colors of Benetton, aby o osm let později slavila další větší úspěch s vůní Tribu. Z posledních let si určitě zaslouží také zmínku vůně jako Essence of United Colors of Benetton (2008), Energy (2008), Benetton United Jeans (2007), Puresport (2007), nebo Cumbia Colors (2005).
Zatímco pokud jde o oděvní produkci společnosti Benetton, kdy tato značka sází na provokativní výtvarnou stejně jako ideovou náplň svých kampaní, vůně Benetton jdou jinou cestou.
Současnou kolekci dámských, pánských i unisexových vůní tak coby hlavní symbol spojuje květ bavlníků, dnes již klasická součást základů parfémů mnoha prestižních značek.
Květ bavlníků tvoří srdce těchto vůní, podle firmy Benetton ztělesňuje svěžest a jemnost čisté bavlny, se kterou je spojená velká část dosavadní historie značky Benetton, a kterou tak zde velice dobře znají.. Proto také o květu bavlníku hrdě hovoří jako o důležitém zdroji inspirace pro zpracování toho, co je v Benettonu nejdůležitější. – přirozené spojení módy a barev.
Jednoduchý název aktuální kolekce vůní – United colors of Benetton – právě tento aspekt vyjadřuje nejlépe. Najdete pod ním tři variace základního výrazu vůní Benetton – Woman, Man, Unisex, přičemž každé z nich odpovídá osobitý flakón stejně jako odstín vůně.
Sklo, plast, kov, zelená, modrá, oranžová. Z organického promísení těchto složek se zrodily tři specifické vůně, které skrývá každý z flakónů, jehož zpracování díky odvážnému designu vyznačujícímu se jasnými barvami a čistými tvary, nemůžeme skutečně označit jinak než jako velkorysé.
Řada parfémů určených ženám je k dispozici v objemech 40 ml, 75 ml, a 125 ml. Kromě toho je dostupná také v podobě dalších kosmetických přípravků: 200 ml sprchový gel, 200 ml tělové mléko a 150 ml deo sprej. Vůně určené mužům najdete ve stejných objemech, podobně jako vůně unisexové. Kromě toaletní vody, 200 ml sprchového gelu a 150 ml deo spreje je dostupný také 75 ml tuhý deodorant (deodorant stick). Unisexová řada potom kromě toaletních vod stejných objemů obsahuje také tělové 200 ml sprchový gel a 150 ml deodorant.
Veškeré kosmetiku United Colors of Benetton lze pořídit v každé lepší internetové i kamenné parfumerii, a samozřejmě také ve vybraných prodejnách Benetton.