Volný překlad aktuálního obchodního sloganu druhé největší světové firmy produkující sportovní vybavení napovídá, že kompromisní zážitek při volbě značky Adidas rozhodně nelze očekávat. Nekompromisnost řešení sportovního vybavení se se samozřejmostí precisního německého výrobce převrací i do poměrně mladé, ale velice oblíbené divize parfémů.
Historie gigantu sportovního vybavení jménem Adidas se začala psát roku 1924, kdy mnichovští bratři Adolf a Rudolf Dasslerovi založily společnost Gebrüder Dassler Schuhfabrik, specializující se v rané fázi výhradně na výrobu sportovní obuvi. Světový věhlas si získala tato firma již po 12 letech, kdy na kontroverzní Berlínské olympiádě obouvala celou řadu sportovců, černošskou hvězdu Jesseho Owense nevyjímaje. V roce 1948, po menší rodinné rozepři, se společný podnik bratří Dasslerů rozpadá a vznikají samostatné firmy. Rudolf zakládá společnost Puma a Adolf si v tom samém okamžiku registruje obchodní značku Adidas, která je složeninou jeho přezdívky Adi (Adolf) a příjmení Dass (Dassler). Postupem času, se z firmy Adidas stává zásadní hráč na trhu se sportovními potřebami a počet jednotlivých divizí se rok od roku zvětšuje. Jak známo, sport se postupem času začal prosazovat spíše jako životní styl než jako profesionální kariéra pár vyvolených jedinců. S tímto se do značné míry pojí právě strategie sportovních firem orientovat se šířeji na zákazníka a prosazovat se tak i na poli, které přímo se sportem nemusí souviset. V tomto rámci je nutné sledovat i prosazování se Adidasu v sektoru parfémů. Obecněji je možno říci, že parfémy prodávané pod značkou Adidas jsou zaměřeny na sportující mladou klientelu, které vyhovuje jak pověstí tak i povahou vůně samé a designem flakonů. Tímto je dáno i jakési vyloučení parfémů Adidas z exkluzivního segmentu parfémů, na druhou stranu je nutné si uvědomit, že orientace na mladou aktivní klientelu je v tomto případě zcela záměrná.
Adidas pro ženy
Pojďme se nyní podívat, jakou představu mají o ideální ženské vůni pokračovatelé v díle Adolfa Dasslera. Ženské parfémy jsou v portfoliu Adidasu rozděleny do tří základních řad. Jedná se o Adidas originále pour femme, Emotions in motion a Adidas natural vitality. Adidas originál pour femme lze charakterizovat jako hravou vůni otevírající se náznakem grapefruitu a granátového jablka, které jsou následovány nádechem květů manga jasmínu a magnólie. Celkově příjemný dojem je dokreslován spodními tóny vanilky, kašmíru, santalového dřeva a pižma. Řada Emotions in motion je charakteristická pro svoji zaměřenost na exotické vůně ovoce a koření. Příkladem je parfém Tropical passion, jehož výšky jsou směsí mandarinky, melounu a ananasu. Následují jemné tóny magnólie a neroli, které jsou podepřeny základem v podobě broskve cedru a pižma. Řada Natural vitality je výjimečná mezi všemi ostatními svým důrazem na výšky v podobě jablka a jiných jednoduše a přírodně působících vůní. Střed je výrazný s nádechem lotosu a základ tvoří santalové dřevo a bílé pižmo.
Adidas pro muže
Základní řady pro muže se podobně jako všechny ženské vůně orientují na zdůraznění sportovního založení svých konzumentů. Celé portfolio lze rozdělit na tyto základní řady: Adidas pure energy, Adidas originals a Adidas Fair Play. První zmíněná řada je asi nejagresivnější s velice silným dojmem středu, který je tvořen jablkem a kardamonem. Druhé dvě řady se snaží být spíše konzervativní s důrazem na svěžest.