Práce marketingového specialisty je náročná v online i offline světě. Je jedno, jestli vytváříte účinný leták na sedací soupravu nebo nastavujete reklamní kampaň na Google. Za vším stojí zkušenosti s léty praxe, na základě kterých děláte, co umíte, protože víte, co by mohlo fungovat a doslova zkoušíte už předpokládané varianty, u kterých očekáváte dobré výsledky.
Co tedy marketingový specialista dělá na internetu jinak?
Nejde ani tak o to, jestli dělá něco jinak, ale hlavně ví, že něco udělal špatně nebo dobře a může tomu přizpůsobit reklamní kampaň. Začátek marketingového specialisty totiž zpravidla začíná tím, že dostane přístup do Google Analytics, kde vidí, odkud se dostanou na webovou stránku návštěvníci, jak dlouho tam stráví času a hlavně, jestli třeba učiní objednávku nebo vyplní formulář. Čas marketingového specialisty je drahý, a když tomu přičteme i náklady na kredit v reklamních systémech jako jsou Google Adwords nebo Seznam Sklik, tak to je právě ten onen rozdíl, který rozděluje online a offline svět. Na internetu je vše měřitelné, což je velice dobře, ale o to více je prostoru na to, aby se vše vyladilo do posledního detailu a často je zde více práce, než kterou klient nebo běžný návštěvník vidí.