Spinning – časté mýty a omyly

Spinning se v českých fitness centrech začal objevovat teprve před několika lety. Není proto divu, že vám může spousta lidí špatně radit nebo vás od spinningu odrazovat. Jakmile vám člověk, který má zkušenosti se spinningem, ale špatnou technikou, vám může cvičení na stacionárním kole popsat jako neskutečné mučení. Vy, jako naprostý začátečník, se zaleknete a nikdy neobjevíte kouzlo spinningu. Jestli se přeci jenom do tréninku dáte, ale budete cvičit podle špatných rad, dočkáte se jen vyčerpání, otrávené nálady po tréninku a ze všech partií se vám zformují maximálně tak stehenní svaly, které vyrostou do obrovských rozměrů. Abyste si ze spinningu odnesli jen to dobré, přečtěte si, jaké mýty a omyly vás mohou od tohoto zázračného cvičení odradit.

1. omyl – Pro spinning je třeba mít vynikající kondici

Začátečníci se často bojí usednout do sedla jen proto, že si jsou vědomi své nulové fyzické kondice. Bojí se, že fitness centrum bude plné namakaných sportovců, kteří pojedou na sto procent a oni si se svojí kondičkou ani neškrtnou. To je ale obrovský omyl! Samozřejmě ještě před samotným tréninkem je dobré poradit se s vaším praktickým lékařem o případných zdravotních problémech, které by vám mohly v tréninku bránit (např. kardiovaskulární onemocnění, apod.). Pokud jste zdravotně v pořádku, a jedinou překážkou je nízká fyzická kondice, představuje spinning nejlepší způsob, jak si ji vybudovat. Tempo i intenzitu tréninku si cvičenec určuje podle svých fyzických možností a nikdy se tak nestane, že by byl vystaven zátěži, na kterou by nestačil.

2. omyl – Spinning je dobrý jen na formování stehen

Další z hodně omílaných mýtů je otázka stehenních svalů. Možná se setkáte s názorem, že při spinningu dostávají zabrat pouze stehna, která se postupně zvětšují do rozměrů kulturisty. Stehenní sval se při jízdě samozřejmě zapojuje, a to hlavně při simulování jízdy do kopce. Celý trénink je ale na tuto partii zaměřen pouze částečně. S trenérem si vždy domluvíte, na jakou partii se chcete zaměřit, a pokud stehna nepatří mezi problematické části vašeho těla, můžete se jim věnovat jen okrajově. Mohutné stehenní svaly jako jediný výsledek namáhavého tréninku vám proto nehrozí. Mimochodem kdyby byl tento mýtus pravda, vypadali by trenéři předcvičující spinning i několikrát denně jako obludy s obrovskými stehny.

3. omyl – Spinning není vhodný pro lidi s nadváhou

Spoustu lidí s menší či větší nadváhou odrazuje mýtus, že spinning je vhodný pouze pro štíhlé lidi, a že pokud překročíte určitý váhový limit, nenechají vás cvičit. To je samozřejmě nesmysl. Cvičení na stacionárním kole je vhodné pro všechny váhové kategorie. Informaci o hmotnostním omezení roznesli mezi veřejnost lidé, kteří situaci naprosto zveličili, nebo si ji dokonce vymysleli. Je pravda, že stacionární kola, na kterých hodina spinningu probíhá, mají váhové omezení. Toto číslo je ale tak vysoké, že se do něj vejde každý. Běžný limit je sto padesát kilogramů, přičemž aby kolo prošlo testy, musí udržet ještě čtyřikrát těžší zátěž. S nadsázkou tam můžeme říct, že by si spinning mohl zacvičit i Hulk a kolo by ho bez problémů uneslo.



Sponzorované odkazy
V kategorii: Volný čas, Zdraví Tags: , ,

Mohlo by Vás zajímat:

Objevte cvičení pilates Objevte cvičení pilates
Guarana a vliv na hubnutí Guarana a vliv na hubnutí
Hubnutí s Pu-erh čajem Hubnutí s Pu-erh čajem
Jak na zrychlení metabolismu Jak na zrychlení metabolismu

Přidat komentář

Odeslat komentář

© 2018 ExtraŽivot.cz. Všechna práva vyhrazena. Šíření jakéhokoliv obsahu bez povolení je zakázáno. XHTML / CSS Valid.
Design Theme Junkie.