Každý rok je významný ve všech oblastech. Pro podnikatele se mění různé zákony nebo se zvyšují zálohy na sociální nebo zdravotní pojištění. V ekonomice přichází řada nových vyhlášek nebo novel, které mají zase změnit aktuální žití. Dokonce i v oblasti SEO se dočkáme jistých novinek. Samozřejmě v oblasti SEO přichází řada novinek každý měsíc, ale vždy na začátku roku nebo v průběhu roku se objevuje několik věcí, kolem kterých se bude SEO v daném roce točit. Třeba vloni se všechno točilo kolem Seznamu, který sliboval hromady inovací a aktualizací, ale bohužel nepřišla ani hrstka těchto slibů. Letos se vše otáčí a ještě i bude otáčet kolem vyhledávání – konkrétně kolem toho hlasového vyhledávání. Neustále řešený je také mobilní index a nutnost mít mobilní verzi u webových stránek.
• Hlasové vyhledávání
Letošní rok je pro profesionály z oboru SEO poměrně zajímavý, protože se aktuálně většina inovací a novinek točí právě kolem hlasového vyhledávání, což je obecně jakási inovace, která do budoucna bude velice rozšířená a používaná. Nyní s prvními pokusy začne přicházet Google, který se rozhodl pro řadu novinek v jeho Google Marketing Next, kdy jednou z těchto novinek bude právě i nakupování pomocí hlasového vyhledávání v mobilním telefonu. Může být po tomto kroku nakupování přes internet ještě pohodlnější?
• Mobilní index
V poslední době se všechno točí kolem mobilního indexu, který měl být spuštěn už na začátku letních měsíců, ale bohužel se tak nestalo. Mnozí SEO konzultanti se domnívají, že se jedná o problém, který vzniká při sjednocování mobilní a desktopové verze. Podle aktuálních informací má být však mobilní index spuštěn do konce tohoto roku, ale nemá se spustit najednou, nýbrž postupně.
S mobilním indexem se pojí i to, že SEO konzultanti se ze všech koutů budou muset tvořit nejen klasické weby, ale také i jejich mobilní verze, protože právě ty budou vyhledávačem zaindexovány přednostně – tedy před klasickou desktopovou verzí.